教員・研究者紹介

ノールズ ローレンスKNOWLES Lawrence
特任講師

専攻分野:第二言語学習者の動機付け、第二言語の文章構成、討論技巧、CALL

教員データベースの参照はこちら

学生の皆さんへメッセージ

日常生活の中で、できるだけ目標言語(英語)に触れる。YouTubeや映画を見る、歌を聴く、ホームページを見るなど、語学学習は楽しいものです。このようなインプットの積み重ねが、より良い話し手、より良い書き手となるのです。

Expose yourself to the target language (English) as much as possible in your daily life. Watch YouTube and films, listen to songs, browse Web sites -- learning the language can be fun. All of this input will help you become better speakers and writers.

論  文

  • Knowles, L. (2023). Who to argue with: Japanese EFL students’ preference for student-teacher or student-student debate format. *The Educational Review, USA*, *7*(2), 152–160.

  • Knowles, L. (2022). Japanese EFL students' thesis statement production over the course of a semester: A case study. *The Educational Review, USA*, *6*(6), 213–224.

  • Knowles, L. (2022). English language learners’ preference for asynchronous, synchronous and hybrid modes of online learning. Journal of Inquiry and Research, (115), 67–84.

  • Knowles, L. (2021). The benefits of humor in the ESL classroom. Journal of Inquiry and Research, (113), 53–64.

  • Knowles, L. (2020). Japan’s shifting approach towards language. Journal of Inquiry and Research, (112), 17–25.

学  歴

2015年
ミズーリ大学大学院修士課程修了(TESOL)
1990年
ケニヨン・カレッジ 英文学科卒業