教員・研究者紹介

アルシャフスカヤ エカテリナARSHAVSKAIA Ekaterina
特任講師

専攻分野:第二言語習得、統語論、言語転移

教員データベースの参照はこちら

学生の皆さんへメッセージ

言語というのは、正しい文法や相応しい言葉遣いだけではありません。けっして、試験の結果でもありません。言語というのは、人との関わり合い、互いに理解できるような努力、安心して話し合うための道具である。言語というのは、互いに安心してコミュニケーションをとる方法である。

Language is not only about correct grammar and suitable words, and it is also not about the exam scores. Language is about how we communicate with each other, how we make ourselves understood, how we make the communication process comfortable. Language is about effective and positive communication.

論  文

  • Effects of Feedback in Tertiary EFL Writing. The Bulletin of the Writing Research Group, JACET Kansai Chapter, Vol.16, 21-36, 2025.

  • Teaching constituent structures to EFL learners. Ars Linguistica (Linguistic Studies of Shizuoka), 19-25, 2023.

  • Russia-related Discourses in Japanese newspapers in the 21st Century: Analysis of Big News events. Kokusainihonbunkakenkyu №2, Takushoku University, 95-118, 2019.

  • Comparison of Russia’s mages expressed in Japanese newspapers during LDP and DP periods. IEICE technical report 117(439), 15-19, 2018.

学会発表

  • Arshavskaia E.「CEFR教材とWriting Level Analyzerを活用したEFLライティング授業における自律学習の促進。」JACETライティング指導研究会2025年度第1回例会.

  • Arshavskaia E. Effects of Receptive and Productive Vocabulary Learning on TOEIC Test Results. JACET Chubu Chapter the 2nd Annual Convention, 2025.

  • Arshavskaia E. Pausing Patterns in EFL Formulaic Expressions. The Central Japan Society of Linguistics, The 69th Annual Convention, 2024.

  • Arshavskaia E., Fujimori A. Effects of scaffolding in tertiary EFL writing. The Chubu English Language Education Society (CELES), Toyama, 2024.

  • Arshavskaia E.「聴覚障害学生の英語学習支援-ライティング授業の事例」JACET ライティング指導研究会2023年度第3回例会、2023.

学  歴

2018年
広島大学社会科学研究科修士課程前期 卒業(国際関係)
2022年
広島大学社会科学研究科博士課程単位取得満期退学(国際関係)